Sex är hälsosamt

Ja, det förvånar mig inte alls att forskare har kommit fram till att sex är hälsosamt. För vad är mer behagligt än ett bra fungerande sexliv!? Åh, så hääärligt det är att somna efter härligt sex! Och så gott man sover!

 

Jag konstaterar än en gång att allt har en baksida, även det här med att vara singel! Man kan förstås ha sex även om man är singel men i regel blir det ganska oregelbundet och kanske inte av den bästa kvaliteten heller. I alla fall om man inte träffar samma partner flera gånger!

 

I Expressen läser jag att man både kan gå ned i vikt som att man får ett bättre immunförsvar, förebyggande mot prostatacancer m.m. Jaha, det sista kanske inte gäller oss kvinnor, men ändå.

 

Jaha, det är bara att läsa, ta sig en funderare om jag ska börja leva ett mer promiskuiöst liv :-)

 

Skämt åsido. Jag tror inte det endast är själva sexakten som är hälsosam, fenomenet att man har en närhet till en annan person är säkert minst lika viktigt. Att få ge och få ta emot kärlek är hälsosamt, tror jag. Att ha nära relationer överhuvudtaget finns det underlag för att det är hälsofrämjande.

 

Kontentan av detta blir att vi borde vårda våra nära relationer. Jag är ganska dålig på det, om sanningen ska fram.

 


Kommentarer
Postat av: woopsidaisy

Under mina ljuva singelår för typ 100 år sen, hade jag en mycket god granne. vi brukade äta tillsammans när vi inte ville äta ensamna, shoppa tillsammans när ingen annan polare orkade och så hade vi sex ibland när vi kände för det. helt kravlöst och superpraktiskt... långt innan begreppet K-K ens var uppfunnet... så jag uppmanar dej att skaffa en k-k... så blir det mer än ett onenightstand men du är ändå singel...(hoppas min mamma inte läser detta) lycka till

2009-01-02 @ 19:13:50
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Pyret

skrattar Det låter något! Mammor tål allt mer än barnen tror... Jag har ingen lämplig kandidat på så nära håll som du hade. Får se vad tiden har i beredskap! Tack för tipset ;-)

2009-01-03 @ 19:12:02
URL: http://bloggpyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0