Den som har bäst råd

TT meddelar att den tyske miljardären Adolf Merckle, 74 år, har tagit sitt liv p.g.a finanskrisen.

 

Frågan är om det är hela anledningen. Han hade råd att förlora i finanskrisen och ändå ha en behaglig ålderdom. Det fanns kanske annat bakom också, dumt att spekulera, men ändå! Självmord är hänsynslöst mot anhöriga som ofta lever kvar med en massa frågor och självanklagelser.

 

I fjol våras beräknades hans förmögenhet till 70 miljarder kronor!

 

Läser i en artikel från början av december -08 att han riskerade att förlora sitt imperium, att bankerna skulle ta kontroll av hans tre största bolag.

 

Visst måste det göra ont men han hade ju ekonomin räddad för egen del under resterande liv. Varför så drastiskt? Kanske var han deprimerad?

 

Ibland kan jag konstatera att det är tur att jag inte har så mycket pengar att behöva vara rädd om! Dom få fonder jag har, ja de har förlorat i värde, men ingenting jag bekymrar mig speciellt mycket om. Kanske stiger de igen tills jag får pension, det är då jag har tänkt få nytta och glädje av dem!

 


Kommentarer
Postat av: woopsidaisy

Först vill jag berätta att jag vid en ålder av snart 43 blivit så beroende av mina elektriska pryla för att dom gör min matlagning så jäkla rationell och förenklad. Jaf väfrar att stå och gråta över hackad lök när en maskin gör det "gråtfritt".



Ang Marckle's självmord är det kanske så att han losat en jävla massa pengar och är trött på att höra arvingarnas gnäll om finanskrisen som äter upp ännu mer av hans förmögenhet... Kanske helt naturligt att lägga sej på tågspåret och slippa allt gnäll...

2009-01-07 @ 22:19:32
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0